sábado

Guanyadors de la província de Tarragona al Concurs Escolar de la Once



El grup format pels alumnes Andrea Viedma, Marc Seco i Marina Galán, sota la coordinació de la professora Cristina Fernández, ha estat el guanyador de la fase provincial de Tarragona, a la categoría C de primer i segon d’ESO, de la 29 edició del Concurs Escolar de la Once i la seva Fundació.

L’Institut Ramon de la Torre va presentar diferents vídeos al Concurs ja que és una activitat motivadora i educativa pels alumnes. L’alumnat, en equips d’entre tres i cinc membres, havien de gravar un vídeo de no més d’un minut que mostrés algun aspecte on encara és possible millorar l’accessibilitat e integració per a les persones amb discapacitat.

Sota el lema La cápsula del tiempo: la aventura de construir el futuro, els participants es van haver de convertir en actors i directors de cinema per imaginar com volen que sigui la societat del futur en relació amb la discapacitat i la igualtat d’oportunitats.

En aquesta edició han participat 133 treballs a Tarragona, realitzats per 501 alumnes de 41 centres educatius, sota la coordinació de 47 professors. A Catalunya han participat 763 treballs, realitzats per 2722 alumnes de 193 centres educatius, sota la coordinació de 217 professionals de l’educació.

L’Institut Ramon de la Torre, com a guanyador de la fase de la província de Tarragona, passa a la fase autonòmica. El lliurament dels premis autonòmics tindrà lloc el 23 de maig a Barcelona i l’entrega dels premis estatals es farà el 2 de juny a Madrid.

Esperem que tinguin tanta sort en la fase autonòmica i estatal com fins ara.

Enhorabona!!!


martes

Guanyadora del Concurs Interescolar de Dibuix Tintinaire

Alumnat de 2n d'ESO de l'Institut Ramon de la Torre de Torredembarra ha participat en el 1r Concurs Interescolar de Dibuix Tintinaire i l'alumna Laia Torres Garcia ha estat guanyadora del Concurs.

El concurs està organitzat per Can Tonet, “El Racó Tintinaire”, i compta amb el patrocini principal de l’Oficina de Turisme de Bèlgica: Brussel·les i Valònia, i la col·laboració del Departament d’Ensenyament a través del Servei de Llengües Estrangeres de la Subdirecció General de Llengües i Plurilingüisme, en el marc de les col·laboracions amb les institucions emprenedores de l’entorn.
Aquesta iniciativa és una acció que dóna suport al Pla Nacional de Lectura en diverses llengües i vol estimular el plurilingüisme en l’alumnat i desenvolupar-ne les competències comunicatives i artístiques.
Es vol apropar l’alumnat al món literari i en concret al còmic i l’obra del belga Georges Remí, conegut com Hergé, autor de les aventures del reporter més audaç del segle XX: Tintín.
Al mateix temps es vol que l’alumnat descobreixi i reflexioni a partir de textos escrits sobre els valors tals com la companyonia i la sensibilitat històrica, reflectits en l’obra del personatge universal del còmic belga, i de les actituds solidàries i ecològiques necessàries en el món actual.
El treball dels alumnes estava format per un dibuix, inspirat en Tintín, un text que presenta un valor o tema dels proposats a les bases (solidaritat, respecte, tolerància, pau, justícia...) i d'una frase-resum o eslògan en tres llengües.

La cerimònia de lliurament de diplomes i premis es durà a terme el dissabte 11 de maig a les 12 del migdia a l'auditori del CaixaForum de Montjuïc a Barcelona.

Enhorabona als alumnes participants, a la Laia Torres i a la seva professora Cristina Fernández.

(Laia Torres, alumna guanyadora, està al centre de la imatge amb samarreta rosa)

La participació en aquest concurs és una de les múltiples activitats que es porten a terme al centre dins del Projecte "A Plural World", projecte seleccionat pel Departament d'Ensenyament en la convocatòria PILE (Pla Integrat de Llengües Estrangeres). L'objectiu del projecte és que l'alumnat tingui un domini comunicatiu i lingüístic de la llengua catalana, castellana i al menys una llengua estrangeres que el capaciti per a la gestió dels seus aprenentatges futurs en un món plural. Això implica, entre d'altres activitats, la introducció de l'anglès en d'altres matèries curriculars diferents a l'anglesa.

Entradas anteriores